dissabte, de setembre 22, 2007

No hi ha res com anar en cotxe


Era previsible. No cal tenir gaires estudis per deduir que aquell invent sostenible-multicultural-cosmopolita-ecosocialista-marxista-leninista del dia sense cotxes no serviria per res. Fa uns anys el celebràvem (bé, ens el feien celebrar) amb bombo i plateret i ara ha quedat enrere convertit en fum de sabatots. I jo que me n'alegro!

Aquelles ments pensants volien que tallant els carrers a la circulació dels vehicles durant un dia fos una solució màgica als problemes de trànsit i ecològics del planeta. A qui se li acut pensar això? Trobar Martín Ruano i Doctor Fleming tallat de patac només feia que provocar molts més embussos a Ricard Vinyes amb les respectives queixes dels usuaris (i usuàries) que necessiten el cotxe per anar a treballar.

Per fi, els ajuntaments s'han deixat d'aquestes punyetes i ara celebren una cosa que es diu Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura (és que si avui en dia no es posa la paraula sostenible a un eslògan ja es pot donar per mort), que no tinc ni punyetera idea què és, però almenys no tallen els carrers al trànsit que només era una collonada que servia per tocar l'escrot (i la vulva) als pobres conductors (i conductores).

En el cas de Lleida això de la Setmana de la Mobilitat s'ha reduït a tallar el carrer Ensenyança durant 2 hores perquè jugui la canalla enlloc d'estar a classe aprenent coses útils (espero que al company Ramon no li toqués fes cap collonada d'aquestes). Gràcies a això segur que Lleida esdevé una ciutat mobible, sostenible i segura a collons.

I a més, proposo que es prohibeixin les bicicletes. Sí, sí. N'estic fart que circulin pel carrer Major a tota pastilla quan està ple de gent, que te les trobis pels carrers contra direcció, que es saltin els semàfors per la cara i que per l'avinguda de les Garrigues vagin pel mig de la calçada quan tenen el seu carril bici la mar de majo. De tant fomentar-les ara s'han convertit en una plaga que no es pot erradicar... i sinó mireu la feina que tenen a Barcelona!

8 comentaris:

Miki ha dit...

Si, aqui hi ha un munt de mort i lesionats per les bicis a barcelona que fa esgarrifar, els hospitals colapsats, no donen abast. ELs assasins de la bici!, això si que vigilin a molestar als pobrets conductors de cotxes que son tots gent cívica, que van a fer 300 metres pero amb cotxe que no sigui cas i que clar si atropellen a algun amb bici, o algun peató quant passa amb el semafor amb verd dels peatons, com hem va passar a mi fa 10 anys, encara els hi abollaran el cotxe.

Pero no pobrets, que hi ha massa trafic?, pues la solució de sempre, ficar mes carrils pels cotxes de dos passar a 4, fer mes rondes i tonteries aquestes.

Pero això si làpidem als de les bicis...

que no nego que n'hi ha de garrulos, pero per desgracia els garrulos de cotxe fan bastant mes mal.

Babunski ha dit...

Però no es pot permetre el llibertinatge amb el qual circulen les bicis. Les bicis també han de seguir al norativa i no fer el que els dóna la gana... o és que ells no tenen cap deure?

R10 ha dit...

Babun .... si prohibeixes les bicis els ciclites aniran en cotxe i voldran aparcar, com que no hi haurà aparcament per tothom, s'haran de fer més zones blaves i tu haràs de fer un nou post criticant les zones blaves.

El que s'ha de prohibir és els cotxes al centre de les ciutats (excepte per gent amb problemes de movilitat). Grans aparcaments i lloguer de bicicletes a les afores i tots menys estressats, més sans i amb més temps.

sa i jo ha dit...

Completament d' acord amb R10.
A les afores de la ciutat de Lleida macroaparcaments gratuits.
Un sistema de bicing com deu mana i autobusos urbans que passin pel macroaparcament. Centre tancat.
Autobusos que no donguin la volta sino que vagin d' un lloc a un altre. Ja baixarem i pujarem gratuitament.
Carril bici. Ejem. A qui va disenyar el carril bici l' obligaria a passar cada dia pels bonys, les curves absurdes i el paviment que patina quan plou.
Pel carrer major prohibit bicis.
I de garrulos me'n trobo més amb cotxe que amb bici.

Babunski ha dit...

Però primer caldria soluionar els servei d'autobusos. No es pot permetre que un recorregut de la casa a la feina que en cotxe trigui 10 minuts, en autobús es trigui una hora i escaig... quin servei d'autobús és aquest?

I a mi el bicing me la sua del tot. El que no faré serà arribar a treballar cansat i suat!

Babunski ha dit...

Dissabte passat vaig estar a Barcelona i vaig ser atropellat per 2 bicicletes que circulaven per la vorera. I mai no he esta atropellat per un cotxe. Les bicicletes que les facin passar per allà on toquin, que es creuen els reis de la circulació.

Anònim ha dit...

jo t'animo a provar el bicing. molta gent que no havia anat mai en bici a barcelona s'ha animat. i resulta molt més pràctic i ràpid que qualsevol altre transport en distàncies curtes. lleida, pel fet de ser ciutat mitjana seria ideal per al bicing.

Murphy ha dit...

El que un parell d'usuaris de bicicletes t'estiguessin a punt d'atropellar no es culpa del tipus de transport, sinó dels energúmens que els condueixen, i aquests energúmens sense seny porten cotxes, motos, bicis i fins i tot patinets. I a Holanda les bicis respecten i son respectades com un vehicle mes, amb les seves normatives, un bon exemple de que és un mitjà de transport força bo per segons quins trajectes.