dimarts, de febrer 19, 2008

I dos números més...


Les Pàgines Blanques i les Grogues per internet, la guia telefònica que tinc a casa, el 11888, el 11811...., d'un temps cap aquí, els hi ha donat per facilitar (o no) els números de telèfon agrupant els dígits de tres en tres. Empreses, restaurants, particulars i senyoretes que et reben a casa despullades comencen a copiar l'exemple. Tot plegat m'ha convertit en un analfabet telefònic. Provo de dir el meu telèfon de tres en tres i no me'n surto pas. Tampoc no el sé escriure d'aquesta manera, ni tan sols el sé reconèixer si el veig escrit així. És trist no conèixer el teu propi telèfon. Amb el que costa aprendre ara els números de telèfon que els tenim tots guardats a l'agenda del mòbil... i quan te l'aprens, te canvien l'agrupament de les xifres.

De moment, el futur telefònic va per un costat, i jo, per un altre. Molta gent pateix aquest mateix mal en silenci per por a ser l'única persona que no ha sabut adaptar-se al nou sistema. Tranquils, que, en aquest terreny, tots (i totes) som inútils. Un exemple molt clar ens ve donat pel número de telèfon de Catalunya Ràdio de tota la vida: 93 201 74 74. Com el tenim memoritzat? Nou tres/ dos zero u/ set quatre/ set quatre. Com pretén Telefònica que el diguem? Nou tres dos/ zero u set/ quatre set quatre. Home! (I dona!) Això ja no sera el mateix!

Potser sí que, si un número de telèfon consta de 9 xifres, té sentit que les agrupem en tres sèries de tres, però no tenim el cervell preparat per a això. Les nostres estructures mentals han memoritzat els telèfons agrupant els números de dos en dos. Però... qui ha decidit el canvi? Qui l'ha autoritzat? Amb quin argument, el prefix 93 de Barcelona es converteix en 932, 934 o 938 en funció del número que li vagi al darrere? És una maniobra de Zapatero?

I més que res, em sap greu pel gran senyor Bachs. Si ara encara presentés el mític Filiprim, ja no podria acabar les trucades de l'etiqueta d'Okey dient allò de: "... i dos números més".

2 comentaris:

10r ha dit...

Jo també prefereixo al 3-2-2-2 al 3-3-3.
No serà tot això una maniobra del tripartit que inculcar a la gent que el millor són els grups de tres ?

Babunski ha dit...

Jajajaaj... no se m'hagués acudit aquesta!!!