divendres, de juny 27, 2008

El Matamala


Deixi'm primer de tot que em presenti. Hola, bon dia i sóc gilipolles. I si vol també sóc imbècil i pallasso. No hi ha cap problema. Això ho diu un senyor que en deu saber molt de gilipolles, imbècils i pallassos i que per això deu ser el cap d'esports de la COPE, un d'aquells 8 de cada 5 intel·lectuals que diu que el castellà està perseguit a Catalunya. Pobra gent, fa 20 anys que diuen el mateix i ningú els fa cas i jo continuo fent el bloc en català. Quina discriminació. Visca Alemanya! I dins d'aquest grup d'intel·lectuals lluents trobem Álvaro Pombo i Mario Vargas Llosa, escriptors dels 2 pitjors llibres que he llegit en la meva vida: La ciudad y los perros i La cuadratura del círculo. Com gosa aquest energumen del Pombo de posar aquest títol tan seriós quan cap moment del llibre fa referència a un assumpte tan important com la irracionalitat de l'arrel quadrada de pi i la seva no possible construcció amb regle i compàs?

Doncs bé, com de la selecció españññola l'únic que m'interessa és la seva humilició i desfeta, dijous mentres jugava contra Rússia i aprofitant la visita rutinària a l'oftalmòleg a Barcelona em vaig decidir anar a sopar al Matamala. El Matamala (Rambla Catalunya 13) és un lloc per anar a sopar en unes condicions especials. Un viatge de tornada a Lleida a les 10 de la nit fa que no pugui gaudir d'un sopar de xuleton i trinxat de la Segarra de Cal Jaumet de Torà. En un moment així és quan entra la cuina selecta del Matamala. Un local exquísit amb una atenció en català (cosa molt rara Martorell enllà).

Els productes excel·lents i la majoria de la terra. Per començar la sal de Cabernet, que dóna un gust bestial a un simple pa amb oli. Recomano la ventresca de tonyina amb amanida de tomàquet, el ous s.XXI, l'assortit de botifarres (amb una de foie i una innovació de botifarra de taronja) i l'assortit de formatges amb un Cabrales exquísit.

La carta de vins és molt àmplia amb molt vi català. I amb una carta d'aigües que també fa molt goig i per 2n cop vaig poder beure aigua de Voss sense necessitat d'estar a Noruega.
Aconsellable si us agrada el Tapaç24... però amb una diferència fonamental... prepareu bé la cartera.

6 comentaris:

kwei-lan ha dit...

Potser si que el millor que es pot fer davant d'un manifest així és fer un bon sopar...Comparteixo amb el Vargas Llosa la seua admiració per algun personatge femení de la literatura com Madame Bovary però res més malgrat que jo sí crec que és un bon escritor en llengua castellana. Ara bé ja fa molts anys en una revista que es deia TRIUNFO va deixar clar el seu masclisme i la seua ideologia més fatxa en una entrevista que li van fer.

Anònim ha dit...

España campeona de Europa. ¿Viva España, no?

Babunski ha dit...

Pero que viva bien lejos... i ens deixeu en pau.

Albert ha dit...

cuina catalana per aquestos dies de reindivicacions espanyolistes.

L'aigua de voss la vaig veure per primer cop a un pub de Lleida, i l'estiu passat que vaig estar a Noruega gairebé no la veig veure, si no es que estàs a la pròpia valls de Vass.

Per cert d'aqui a dos eurocopes , jugarà la nostra , no pateixis.
Podem !!!!!!

Babunski ha dit...

Doncs l'únic cop que havia begut aigua de Voss va ser a l'HIper Gourmet a Lleida. En canvi a Noruega la vaig beure sovint... però potser sí quedevia ser per la vall de Voss. Uns paisatges increibles.

10r ha dit...

Matamala.....
Central d'un gran equip de la LFP