dimecres, de setembre 10, 2008

De Bonet ben poc


Dilluns dia 8 de setembre. 8:30 del matí. Dins del meu cotxe (sí, poc sostenible, però els autobusos de Lleida tenen menys freqüència de pas que un cotxe de línia de Lesotho) em disposo a anar al meu lloc de treball. A la ràdio, de sintonia predeterminada el 100.7 de Catalunya Ràdio (per fer el moment més realista, demano a l'amic lector (i lectora) empri 10 minuts en llegir cadascuna de les frases, d'aquesta manera podrà comprovar el ritme frenètic de la locutora):

-Hola bon dia, sóc Neus Bonet, la nova presentadora amb no-crosta no-nacionalista. Jo era la cap de programes de Catalunya Ràdio i com jo me lo guis, i jo me lo com ara he fulminat el crosta-Bassas i m'he posat jo a mi mateixa. També he finiquitat al crosta-Llucià Ferrer i he posat 3 amigues meves igual d'entretingudes a la tarda. Saludem al nou col·laborador amb no-crosta del programa Joan Barril.

(Ara, quan parli Joan Barril trigui a llegir uns 15 minuts per frase)
-Hola, sóc Joan Barril i gairebé ja surto a totes hores en aquesta emissora. Les mames (i papes) de Catalunya graven els meus programes i els posen a les habitacions dels nens per fer-los dormir. Sóc més avorrit que Leonard Cohen i Albert Pla cantant en un funeral.

-Moltes gràcies, col·laborador no-crosta Joan Barril. I saludem el nostre primer convidat al programa sense crosta. El gran, insigne i il·lustre José Montilla de la tampoc crosta. Bon dia senyor Montilla.

(Quan parla el Montilla inverteixi uns 20 minutets per cada paraula)

- Eeeeeeeeeeh, mmmmmmmmmm, bon dia.
- Que bonic que és senyor Montilla. Moltes gràcies primer de tot per col·locar-me aquí després de passar el Wipp-Express i treure la crosta que havia. Des de que feia L'Aparador no havia fet res de tan avorrit. Fins i tot vaig eliminar els programes de sardanes de Catalunya Cultura perquè no fossin més avorrits que jo.
- Eeeeeeeeeeh, mmmmmmmmmmmm, de res.
- Senyor Montilla, vostè és un encant i és formidable. Que mudat que va. El PSC-PZOE ja controla tota la Corpo descrostitzada, i això que vostès en el seu dia van votar al Parlament en contra de la creació de Tv3 i dels Mossos d'Esquadra.
- Mmmmmmmm, eeeeeeeeeh, sí. Gràcies a Catalunya Tele Taxi Ràdio per la seva entrevista.
- Excel·lentíssim i il·lustríssim senyor Montilla. Ja sap que això és casa seva i pot fer el que vulgui. Com ja porta fent... Ara passem a la tertúlia amb nous convidats que tots pensen el mateix i tots estaran d'acord perquè són descrostats. Saludem al més independentista que tenim avui entre nosaltres, el senyor Paco Maruhenda, director de La Razón a Catalunya.

I així va ser com vaig canviar a RAC1 deixant Catalunya Ràdio (la ex-ràdio nacional de Catalunya i nova ràdio regional de Catalunya).

13 comentaris:

Albert ha dit...

Company, l'exerxit montillés , es va escampant, poc a poc, en camps diferents,,,,,ara d'aqui a poc ja serem españolitos, sort que lleida li queda lluny, i s'ha assebentat fa poc que està a Catalunya, que es pensava que eram aragonesos.....

Kwei-lan ha dit...

Jo el dilluns també vaig escoltar la Bonet, ensopida i avorrida, i quan la vaig sentir a les 8, tan rígida i tan poc comunicativa, vaig enyorar tant, però tant, aquell "Bon dia, són les 8" que no vaig poder més i em vaig passar a RAC 1, com tu...i em sembla que no vam ser els únics.

Babunski ha dit...

Ensopida i avorrida que és ella, afegeix-li cada dia el Joan Barril, que no és l'alegria de l'hort. I suma-li a aquell primer programa al Jose MOntilla, que guanyaria tots els concursos de No te rias que es peor.

almak ha dit...

Si, jo també escolto RAC-1 al matí des d'aquesta setmana. Em fa gràcia no ser l'únic!!
Bueno, ben mirat, més aviat em fa llàstima... espero que el Montilla no segueixi l'exemple del Chávez i es crei a TV3 un programa de TV per a ell. Si no, apaga i vámons...

croatcatala ha dit...

Algú recorda qui va fer president al Montilla?

quasiningú ha dit...

Qui és el Montilla?

Oscar 7m76 ha dit...

Jo, per sort, em vaig estalviar el mal tràngul d'aguantar a la Bonet aquesta. Fa anys que escolto RAC1. En Bassas era dels pocs bastions que aguantanven a la Ràdio Regional de Catalunya.

Quina pena!

10r ha dit...

El més trist de tot és la quantitat de gent que ha d'escoltar el Basté amb el poc nivell que té.

Babunski ha dit...

És cert, el Basté és un periodista bastant dolent. Però és el mal menor a Catalunya.
Potser que escolten al Jordi Guardiola a Segre Ràdio, no?

Kwei-lan ha dit...

Avui, a les 6 del matí, ha fet una entrevista en directe a un català que ha sofert els efectes de l'Ike als USA i la veritat es que ha estat decepcionant. No estava gens preparada i ha improvisat. Despres quan l'han editat ha millorat una mica però ni així.

Babunski ha dit...

El Basté sort en té dels col·laboradors. També val a dir que el seu comentari de les 8 m'agrada i dóna un punt de vista una mica irònic a vegades.
Però com a periodista en les entrevistes realment és dolent. De fet quan estava al "No ho diguis a ningú" ja deixava molt que desitjar.

Per cert, algú sap on puc escoltar ara l'Empar Moliner? És que trobo a faltar la seva contraportada dels dimarts!!!!

Anònim ha dit...

el què està clar és que tota la cúpula del PSC-PSOE deu tenir accions de RAC1, per això els han donat tots el presentados i programes estrella.

Anònim ha dit...

Doncs a mi em sembla que el Basté es el gran comunicador que tenim al país. Va fer grans les nits de Cataunya Ràdio, va passar de jefe d'esports a RAc1 i els va posar líder a la nit i gairebe es menjant al puyal i des que ha substituit al Bosch gairebe ha doblat l'audiència. es un putu crack que fa poc que fa informació general però que s'ho ha currat. Tant de bo en tinguessim molts

Oriol Lostalé i Badia