dimarts, de maig 05, 2009

La Vi-zzeria


Amic i amiga (i no tant amic ni amiga) que visiteu aquest bloc. Vull aprofitar l'article número 141 (141*2^141+1 és un primer de Cullen, de fet és el primer de Cullen amb exponent capicua més gran conegut) de Des de Lleida... per fer una alt servei als ciutadans (i ciutadanes) de Catalunya. El servei públic el qual presta aquest bloc quedarà elevat exponencialment a la màxima necessitat humana de llegir aquest article.

És in-dis-pen-sa-ble que llegeixi i segueixi la recomanació de l'autor. El divendres passat, aprofitant l'obligada visita a la Fira del Vi de Falset vaig (i vam) anar a dinar al conegut restaurant de Falset La Vi-zzeria. Quina sensació! La Vi-zzeria és als restaurants el que Carod-Rovira és a l'independentisme, una contradicció (els xulos del llenguatge en dirien oximoron). La Vi-zzeria (C/Sant Marcel 13, no s'hi atancin sisplau) té tot el que no ha de tenir un lloc per anar a dinar.

Per començar la incompetència de la maitre. Havia reservat taula el dia anterior per 5 persones i només me n'havia guardat per 4. Amb una amabilitat gens característica de la que hauria de tenir un personatge que treballa en una feina de cara al públic, em va dir el mateix que va dir Joan Puigcercós a Joan Carretero. Evidentment en una altra situació hagués escampat la boira més ràpid que Samuel Eto'o d'una biblioteca. Però estant a Falset i sent fira no hagués trobat lloc en 50 km de radi. Així que vam decidir quedar-nos. I el que era curiós és que a la taula hi cabíem bé 5. Després d'aguantar unes estones més les poca-soltades de la senyora vizzera en qüestió i després d'estar mitja hora esperant el vi (Ètim Syrah 2006) van començar a portar-nos alguna cosa semblant a menjar. Tot i que l'assortit de patés que vaig demanar de primer era acceptable, hagués trobat molt raonable que la quantitat de patés disposada en el plat hagués estat prèviament multiplacada per una xifra natural una mica elevada. Res comparat amb el microtimbal (o nanotimbal) d'escalivada que va demanar un company de taula.
Els segons plats (digui-li plats, digui-li substàncies incomestibles) foren encara més insultants. Jo vaig demanar un bacallà amb sobrassada i ous ferrats. Quan el cambrer me'l va portar em va dir "esto no sé si es carne o pescado". Digui'm vostè com collons m'havia de menjar allò si el senyor cambrer, que té l'obligació de saber tot el que es cuina en el seu lloc de treball no em sabia ni garantir si menjaria bacallà o metacrilat de polièster! Una companya va demanar ànec del segle passat i la meva benvolguda senyora se li acudí demanar conill de la part de l'espatlla. Per tal que la gran maitre l'entengués li va haver de dir "de los brazos". Al final van fer el que van voler i li van portar una cuixa de conill petrificada de la Cartoixa d'Escaladei.
Al final, ni postres ni cafè. Passi-ho bé i moltes gràcies i no tornarem més per aquí. I vostè tampoc, eh?

Per la tarde, això sí, 15 tastets de vi a la Fira. I carregat cap a casa de Gran Clos 2003 (un 93 a la Robert Parker!) i mistela de la cooperativa d'Escaladei. Bon profit!

9 comentaris:

Ferran ha dit...

Colló! (amb perdó), vaja tela, no?? Seria interessant crear un web on restaurants com aquest quedessin retratats, per tal que tothom estigués avisat. Potser la "pressió" de saber-se a la llista negra els empenyeria a fer la seva feina com cal.

Per cert, com a mínim us va sortir bé de preu, o a sobre us van clavar?

Oscar 7m76 ha dit...

Gràcies per l'anti-recomanació.

De totes maneres, dubto molt que mai caigui a Falset per dinar. De fet, no sé ni on collons és Falset.

Apa, Go Chelsea...

Oscar 7m76 ha dit...

Per cert, em sembla que haurem de deixar la visita al Camp d'Esports per jugar un Lleida-Espanyol per d'aquí a 2 temporades, quan torneu a ser a Primera.

Ànims!!!

kweilan ha dit...

Fa molta ràbia aquest tipus de situacions...et cobrin el que et cobrin et sap greu pel tracte rebut. Fas bé d'avisar...si vaig a Falset de segur que a aquest anti-restaurant no hi aniré.

Babunski ha dit...

FERRAN: el preu no era dolent, més aviat baratet. I la carta feia molt goig, amb una cua de bou estofada com a recomanació. Llàstima de tot el que va venir després. I mira que a mi em costa menjar malament, però si em passa a algun altre lloc prometo fer-ho públic.

OSCAR: me n'alegro que l'any que ve no coincidim a 2a A. Enhorabona. Llàstima que nosaltres tampoc hi hem arribat. A veure si pugen Sabadell i Sant Andreu i som 4 catalans a 2aA.

KWEILAN: A Falset hi ha l'Sport que es menja molt bé i un altre que es diu La Cuina de no-sé-qui que també és molt recomanable. Aquest cop amb la Vi-zzeria la vaig cagar de ple. Llàstima.

Ferran ha dit...

Doncs mira, com a mínim això, vau pagar poc. Qui no es consola... :-)

Miki ha dit...

I el plat de pasta tenia la ració que s'hagues menjat el teu fill, no un adult.

Babunski ha dit...

Sí, mira, del preu no podem quixar-nos. I Miki, jo crec que el Guillem menja més que els 8 tallets de pasta que van posar-te.

Judith ha dit...

Vau tenir mala sort perquè jo he anat 3 vegades i la veritat és que és un lloc molt bn parit. El menjar és molt bó i la quantitat snse cap comentari... Les Vi-zzes (Pizzes) EXCEL·LENTS... forn de llenya i ingredients napolitans...!!! Sembla que en Babunski tingui algun interés "ocult" per fer aquest tipus de comentaris!!! tant malament et van (us van) tractar i no vas/ vau demanar el llibre de Reclamacions?
Esto huele mal,oi?

com diria en Pujol, això no toca, ara???
Jo hi tornaré i visc més lluny qe vosaltres de la Terraferma!
Salut