diumenge, de novembre 15, 2009

Víctor Pàmies, l'amo i senyor...

El company blocaire Víctor Pàmies ha arribat als 300.000 registres en els seus blocs. És cert que l'he descobert molt recentment, però com en el món dels blocaires la solidaritat és més essencial que fins i tot a UNICEF, m'afegeixo al seu homenatge amb una dita pròpia de l'horta lleidatana:

Ser l'amo i senyor de totes les bèsties de la clamó.

Aquesta expressió s'utilitza per dessignar quan algú és un crack (ser el puto amo que diuen els més joves). Així el Pàmies és l'amo i senyor de totes les bèsties de la clamó en el que es refereix a dites i frases fetes... o no?

Felicitats per la feina! Així sí que conservarem l'idioma!

6 comentaris:

Jordi Gomara (itaca2000) ha dit...

A mi m'agrada més allò del "amo i senyor" o també allò del "puto amo" perquè crack no és pas català, malgrat que 'puto' tampoc, però sona amb més força i convenciment i als catalans ens agrada dir "tacos" (que ara no sé com es diu en català), o sigui que direm: "El Pàmies és el puto amo" :-)

Salutacions

vpamies ha dit...

Babunski, gràcies.

La Catosfera és generosa, no en tinguis dubte. I diversa i dinàmica.

Parlo de memòria, però em sembla que aquesta no la tenia pas recollida. Avui faré una bona arreplega, amb totes les que m'heu anat deixant per tants blogs (50 rodons amb el teu). Miraré les meves fonts a veure si la trobo i te'n dic alguna cosa.

Això "de la clamó" saps d'on pot provenir? M'agrada també investigar sobre què origina les dites.

kweilan ha dit...

És boníssim, Babunski!!!

Babunski ha dit...

La paraula clamó és una paraula que no hem pogut trobar en català però que és molt comú en les nostres terres. La clamó és una canalització d'aigua natural, semblant a una sèquia, però que només s'utilitza per recollir aigües residuals. Pots consultar-ho aquí: http://www.tremendos.net/lodiccionari.htm

De fet no sé si cal escriure clamó o clamor. Per cert, m'interessa recopilar les dites de terres lleidatanes, com ho tens?

vpamies ha dit...

He trobat més referències amb clamor al Google.

Dins dels projectes que tinc al portal, n'hi ha un que em fa una gràcia especial, pel que té de novedós, que és la paremiologia tòpica: posar en un mapa de Google maps totes les dites referides a pobles i llocs dels Països Catalans.

Podíem començar per aquí.

Hi ha força material de les terres de Lleida: Bellmunt i Figueras, Serra i Boldú... Ja en parlarem.

Anònim ha dit...

zelo intiresno, hvala