dijous, de juliol 22, 2010

Espanyols havien de ser


Sí, ja sé que l'article queda una mica desfassat en el temps, però és que no l'he pogut escriure abans. He passat uns dies de vacances a Punta Prima (Menorca) i em vaig trobar amb la desagradable sorpresa que a l'hotel no funcionava el WIFI, amb la qual cosa em va fotre enlaire una part de les vacances. I no em pregunteu si he descansat aquests dies perquè la resposta és NO. Anant de vacances amb un nen 3 anys i una nena de 6 mesos no es descansa!

L'hotel on estava, el Barceló Pueblo Menorca (fantàstic, per cert) estava ple de gent (bé, gent i altres éssers vius que ja detallarem). Més o menys les proporcions eren les següents: 50% d'italians (i italianes!), 25 % d'espanyols (per ser constitucionalment correcte incloc els catalans en aquest subgrup) i l'altre 25% format per anglesos, holandesos, alemanys i algun americà (amb els corresponents femenins).

Ves per on que amb tota aquesta gent variopinta que voltava pel ressort, només es veien que estanqueres penjades pels balcons. En concret 4, i d'aquelles que no eren petites, no! Quina necessitat tenen els espanyols de fer-se veure? És que es creuen superiors? Per què no penjaven banderes els italians o els holandesos o els alemanys? Bé, la veritat és que tampoc m'importa gaire si volen penjar banderes o morcillas de Burgos mentres ho facin al seu balcó i al seu país (o estat o nació).

El que m'irrita de l'espanyol és aquesta ànsia d'imperialisme que tenen molt ben cultivada respecte els catalans. Ei, escolti'm, que tenen assumidíssim que nosaltres som una colònia i a callar. El dissabte 10-J (aquell de la manifestació de les 56.000 persones i de la unitat que ni el Loctite) em passejava per la piscina llegint el Periódico (sí, ho sento, no podia comprar ni l'AVUI, ni La Mañana, ni el SEGRE a Menorca) que acabava de comprar. La portada del Periódico d'aquell dia era una senyera enorme que ocupava la primera i l'última plana i amb el text "Ara és l'hora". Sorprés per la portada del diari que llegia un senyor holandés em va preguntar què volia dir allò. Molt content li vaig estar explicant com bonament vaig poder. Mentres explicava, en dos hamaques pròximes jeien dos espanyoles que no paraven de riure's i de fotre-se'n del que jo li deia. Al final vaig acabar dient al senyor holandés que "el millor per Catalunya era marxar d'Espanya", amb la qual cosa vaig ser atacat a insults per aquelles individues que es torraven al Sol afectant-los-hi les neurones. A partir d'aquell dia ja vaig ser el catalino de l'hotel (catalino és sinònim de catalufo). Es veu que la cosa es va escampar entre els membres de la comunitat espanyola de l'hotel. Evidentment l'Espanya-Holanda el vaig haver de veure tancat a l'habitació.

P.D: Només una última dada, el pop Paul és fastigós. No pas pel fet que hagués dit que Espanya guanyaria el mundial, sinó perquè veure per la tele com un pop menja un musclo és una imatge bastant desagradable. Perdoneu però algú ho havia de dir!

8 comentaris:

XeXu ha dit...

Simplement, no podien deixar-te fer i quedar-se calladets? És una falta de respecte considerable menystenir les idees d'algú, i més quan saps que una constitució, ara per ara, li treu la raó. És més sensat deixar-lo fer i no ficar-s'hi que ridiculitzar-lo, ja que així et poses en evidència, però no descobrirem ara la capacitat espanyola per posar-se en evidència. Jo no sé si hagués sabut ser políticament correcte, perquè algunes coses m'encenen, i dues d'elles són:
1. Que es riguin d'algú de manera desconsiderada.
2. Que ataquin Catalunya.

Dani R. ha dit...

Totalment d'acord. La imatge del pop menjant ho es tot menys televisiva... tot i que pensant-ho millor... és bastant telecincoantenatreslasexatcuatrotelevisiva, no?

Murphy ha dit...

Per cert, les xicotes estaven minimament bones almenys?

Albert B. i R. ha dit...

Actuen com el que es creuen: uns colonitzadors imperialistes. Per a ells, som éssers inferiors que no tenim dret i a qui es pot trepitjar i degradar tant com els vulgui. Només amb un Estat els podrem fer empassar tanta tonteria.

Babunski ha dit...

Xexu: i a art de tot això eren uns folloneros. Només se'ls sentia cridar a ells a l'hotel. Quina gent més escandalosa, cony!

Dani R: i bastant espanyola en termes generals.

Murphy: doncs sí, cal reconéixer que les italianes estaven potents. A la piscina dels nens petits vaig fer moltes relacions amb mares italianes.

Albert B. i R.: Sí, sí, ja saps que penso exactament el mateix que tu. A veure si els hi donen l'ordre d'allunyament ja.

Ferran ha dit...

Que riguin, que riguin i se'n en fotin, que l'important és la tasca que fem cada "soldat" de la causa catalana. Explicar-li a aquell turista holandès el que li vas explicar és molt, molt més important que els riures o no riures d'aquells pallussos.

A més, ja se sap que qui riu l'últim...

Babunski ha dit...

Ferran, a veure si riem aviat perquè sinó no ho podrem fer.

Ferran ha dit...

Sí que podrem, sí; n'estic convençut.