dilluns, juliol 18, 2011

10 notes sobre 10 dies a Almeria


Quan ja he passat el 25% del meu temps estival de vacances acabo de tornar d'una estada de 10 dies per Almeria. Com a subjecte educatiu que sóc tinc tendència professional a posar notes i per això faré aquest exercici de valoració d'aquesta estada. El 0 no el considero perquè segons diuen no és pedagògicament correcte.

10: Les autovies. En total vaig fer 2000 km de viatge. Per carretera vaig fer els trajectes Lleida-l'Ampolla i viceversa. Per autopista de l'Ampolla a Sagunt i viceversa, tot el demés autovia. Però escolti'm quines autovies, res de radars! No com aquí, on hi ha un radar cada 10 km de mitjana (de Lleida a Alcover 75 km i 7 radars). Totes les capitals estan enllaçades per fabuloses autovies. Bé, capitals i no capitals.

9: El poblet de Mojácar. Sí, és veritat, està preparat per atreure un turisme que passegi i compri records en les seues botiguetes dels carrers estrets típicament andalusos. Però miri, a mi em va agradar. De la part marítima del poble oblidi-se'n, és com Salou.

8: El gran centre de la Plataforma Solar de Tabernas. Han sapigut treure ús de la seua climatologia de forma esplèndida. A més ho tenen tot molt ben muntat per fer visites molt i molt didàctiques per a visitants interessats en aquesta tecnologia. I per a no tant interessats també. (Per arribar aquí vaig haver de fer 7 km per carretera no autovia!)

7: L'hotel. Vam estar en el Cabogata Mar Garden Hotel de la cadena Garden Hotels que desconeixia i que he quedat encantat. Ja tinc una nova llista d'hotels per posar a la llista.

6: Mirin que vaig menjar gaspatxo cada dia i no en vaig trobar cap que m'acabés de convèncer. O poc cogombre, o massa tomata... Conclusió: de la mateixa manera que penso que a València no saben fer paelles (hauria d'estar penat posat faves o mongeta a l'arròs), a Andalusia no saben fer gaspatxo. Perdoneu, però algú ho havia de dir.

5: El caràcter de la gent. Estic acostumat a anar a hotels on hi ha molt ciutadà del nord d'Europa. En aquest hotel la gran majoria de gent era espanyola, del sud sobretot. I tenen un caràcter, en general, que no m'agrada gens. Parlar amb veu molt forta, entrar cridant als restaurants, tractar als cambrers demanant les coses sense "sisplaus" ni "gràcies". No m'agrada, fins i tot em molesta. No m'agrada que m'agafin confiança i em tractin com un dels seus.

4: La ciutat d'Almeria. Té un carrer comercial no gaire apte per passejar-hi i la resta de la ciutat se l'han d'imaginar com una megaMariola. A favor seu val a dir que la fortificació de l'Alcazaba la tenen molt ben cuidada.

3: El paisatge. En general el paisatge d'Almeria és lleig. Es pot dividir en dos parts: hivernacles i res. I res és res. L'entorn de Llardecans al costat del desierto de Tabernas és Aigüestortes. Només es salva l'entorn del Cabo de Gata, amb unes carreteres que diria que són on graven tots els anuncis de cotxes.

2: Els estafadors dels que es dediquen a fer negoci amb els suposats decorats de pel·lícules de l'oeste. Et fan pagar un preu que volta els 12 € per entrar. Et fan passar per uns decorats, als quals Port Aventura els hi dóna centenars de milers de voltes. Et fan una exhibició d'alguns actors d'aquells que es guanyen la vida simulant que reparteixen òsties i de tot això en diuen atractiu turístic. Fins i tot tenen un part temàtic del tema anomenat Mini Hollywood. Eviteu-ho.

1: Canal Sur, que fa amb els toros el mateix que TV3 fa amb el Barça. El 90% de la programació són toros i, com passa aquí, el més preocupant és que la gent ho mira.

2 comentaris:

XeXu ha dit...

Suposo que moltes de les coses de la llista són subjectives, i altra gent les podria moure de lloc, però et preguntaria per l'afirmació de les paelles i el gaspatxo. Que no siguin del teu, o del nostre gust, no sé si vol dir que no en saben fer. No serà que en realitat a nosaltres ens agraden unes paelles i un gaspatxo que haurien de portar un altre nom, perquè no són com els originals?

Babunski ha dit...

Home, és només una manera de parlar. Segurament hi haurà molta gent que li agrada la paella amb mongetes, però jo trobo que les del Delta són molt més bones que les que he menjat a València.
I sobre el gaspatxo, també he de dir que el millor que he provat va ser fa 2 anys a Córdoba.
Que ningú se m'enfadi ara...