diumenge, setembre 25, 2011

Aufegat per poder pagar la Lletja


Amb mala llet. Amb molta mala òstia i una bona dosi d'impotència em vaig quedar quan vaig llegir (i també sentir) el tàndem econòmic de la Paeria, és a dir la Montse Mínguez i l'Àngel Ros, parlant sobre les noves ordenances fiscals per l'any que ve. Ordenances fiscals és l’eufemisme que fan servir els polítics per parlar de taxes i impostos, així no deu quedar tan lleig.
És que em va donar la sensació que, o bé se’n foten de nosaltres, o bé ens tracten com a rucs i someres.

Comencem pel tema de l’IBI. Servidor de tots vostès viu en un carrer que és un cul de Lleida, un carrer que està en una punta de tot i que tothom qui hi passa ho fa asprés, és a dir, no és un carrer de pas. El carrer és poc il·luminat, i quan hem sol·licitat la Urbana per culpa de les molèsties que ens ocasiona una discoteca propera, ara no sé si ha vingut cap o zero vegades. Doncs bé, la Paeria es deu pensar que el nostre carrer deu ser una espécie d’avinguda Pedralbes, perquè pel meu piset que arriba justet als 100 m2 (hi vivim quatre) em fan pagar 500 € d’IBI. No sé vostès, però jo ho trobo una aberració. Diuen que podem estar contents perquè només ho apugen un 3,35% que és la mitjana de l’IPC… però tenen en compte que a la majoria dels mortals ens han rebaixat el sou l’últim any? I amb un percentatge que triplica l’IPC? Tot el sarpat aquell de gerents i assessors de la Paeria no ho deuen notar. Ah, i sumin la taxa d’escombreries, que si no m’equivoco ronda els 60 €.

Un altra és l’impost de circulació. Pago 200 € per poder tenir cotxe per anar a treballar i anar de vacances, que suposo me les mereixo. Un impost que no se per a què serveix. Per circular per Lleida ens haurien de pagar a nosaltres. Ens hem d’empassar l’absurda i incompetent regulació semafòrica de Baró de Maials (he de parar en 6 semàfors de baixada) o la sapastrada que s’ha fet al Passeig de Ronda posant un semàfor cada 5 metres. De nit sembla que estiguis en una discoteca quan l’agafes en sentit baixada per tota la lluminària roja que es veu.

I l’última, i que m’emprenya més. Un augment de l’11% en la zona blava. Els pobres conductors que no tenim cap més remei que agafar el cotxe, pagar l’impost de circulació, pagar l’impost de la benzina i suportar algunes regulacions semafòriques, encara ens hem d’enfrontar amb aquest impost encobert i desorbitat amb excés de zel per part dels parquimetrers totpoderosos que és la zona blava. Uns 600 € l’any. Saben que en moltes ciutats la primera hora és gratuïta i que així sí s’afavoreix la rotació de vehicles? A vegades perds més temps buscant la calderilla i la maquineta del tiquet que no pas l’estona que tens el cotxe aparcat. I això si el pots aparcar, perquè aviat, si ens descuidem, ens prendran les poques places d’aparcament que queden.

Quina barra… i encara diu que apujant només l’IPC és com si ens fes un favor. Gràcies pel favor, quan em passi l’IBI no arribaré a final de mes. Si no ho dic rebento.