dimarts, de febrer 18, 2014

Fent números.

Divendres passat, el míster va parlar una mica dels números necessaris per assegurar-nos el play-off. Com quan me parlen de números m’embalo de seguida, m’he posat a fer una mica d’estadística. He repassat la classificació de la 2aB grup III de les últimes 17 temporades i m’ha sortit que la mitjana de punts del quart classificat és de 63,4. La moda és 64, el valor màxim és 69 (Alcoià, 2009-2010) i el mínim és 57 (Gramanet, 2002-2003).

D’aquesta manera, amb 69 punts hi ha una probabilitat altíssima de disputar el play-off. Falten per disputar 12 jornades (5 a casa i 7 a fora), és a dir, 36 punts. D’aquests en tindríem prou amb 19 (en tenim 50). Així que amb 6 victòries i 1 empat semblaria que ja en faríem prou. Això vol dir que podríem perdre fins a 5 partits.


Però veient la dinàmica d’aquest equip... algú és capaç de pensar que perdrem 5 partits? Jo no m’ho crec. Som-hi!

Article publicat a la secció d'esports de LA MAÑANA, dilluns 17 de febrer de 2014.

P.D: Els càlculs estan fets suposant que la puntuació del 4rt classificat segueix una llei normal.
P,D: La desviació típica és de 3 punts. Així que podem afirmar que amb 69 punts la probabilitat que el Lleida Esportiu es classifica pels play-off d'ascens a 2aA és d'un 95%.

1 comentari:

Sergi ha dit...

Us desitjo molta sort, eh. Però si fos tan fàcil predir com han d'anar les coses, guanyar la travessa seria una altra cosa. Suposo que això de seguir una normal no està fet pels equips de futbol.